pieta54.reismee.nl

Danshui, Chiang Kai-Shek memorial Hall, National Dr.Sun Yat-Memorial Hall en de avond markt van Shilin

Onze laatste dag in Taipei, zijn wij richting de wijk Danshui gegaan. Dit is aan de noordwest kant van Taipei. Het is belangrijk vissersdorpje. De rivier Danshui mond uit in de straat van Taiwan. Er zijn veel kleine souvenirs winkeltjes en hallen met vis verkoop. Het stonk er verschrikkelijk. Nadat wij de Fuyou Tempel uit 1796 bekeken hadden en voor een jaar wierook naar binnen hadden gesnoven, zijn wij verder door de straatjes gaan lopen. Dit was erg leuk om te zien wat een rommel een mens kan verkopen. Op een gegeven moment kwamen wij bij een winkel die honden pakjes en jasjes verkocht. Ik kon het niet laten om voor Bobby een winterregenjas te kopen. Ik hoop toch zo dat hij past, het is echt kicken die jas. Na mijn aankoop van mijn mooie hondenjas zijn wij naar de boulevard gegaan en deze langs gelopen richting het metro station. Het leek Herne Bay van Engeland wel. Gokhallen, speelgoed, spelletjes voor kinderen enz. en vooral heel veel lawaai. Ik was blij dat we weer in de metro zaten.

Na een paar haltes zijn wij uitgestapt om bij Chiang Kai-Shek Memoral Hall te gaan kijken. Dit is gebouwd om de overleden president Chian Kai-Shek te herdenken. Het is een heel groot gebouw en binnen staan 2 wachten bij het grote beeld van de president de wacht te houden. Om het uur worden ze met veel bombarie afgelost. Wij kwamen dus uit de metro voorbij het gebouw op een plein. Het plein stond vol met mensen en een lawaai, wij dachten jeetje we komen in een protest van het een of ander. Gelukkig was dat niet zo, want ze waren feest aan het vieren. Ze stonden in groepen en waren aan het dansen en springen, met vlaggen zwaaien en werden toegeschreeuwd door een vrouw met microfoon. Een Taiwanese mevrouw vertelde dat het morgen 10-10 -2010 was en dat de Republiek Taiwan dan 100 jaar bestaat. Ze waren nu al feest aan het vieren. Het was een heel leuk gezicht om al die mensen te zien dansen en springen. Verderop richting de gedenkhal waren heliumpoppen en draakjes die in de lucht aan het zweven. Het park om de gedenkhal zag er ook heel mooi uit. Wij hebben genoten van het uitzicht. Na dit alles gezien te hebben zijn we weer verder met de metro gegaan en nu naar het National Dr. Sun Yat-Sen Memorial Hall. Dr. Sun is de ontdekker van modern China. De man wordt geëerd in China. In het gebouw worden veel culturele evenementen gehouden en concerten. De tuinen om het gebouw heen zijn erg mooi en worden veel bezocht. De wisseling van de wacht bij het beeld van Dr. Sun trekt veel bezoekers. Het is voor de soldaten die op wacht mogen staan bij zijn beeld een grote eer. Na dit alles ook weer gezien te hebben zijn wij naar Taipei 101 gelopen om daar een hapje te gaan eten. Daarna zijn wij nog 1x de metro ingegaan om de nachtmarkt van Shilin te bezoeken. Als je in Taipei bent moet je deze markt bezocht hebben. Het is er druk en vies en het stinkt er... bah dit is echt niks voor mij. En je ziet veel dingen die echt zielig zijn hoor. Kinderen zitten met schep netjes visjes te vangen en doen die dan in een potje.Ik zie daar de lol niet van in hoor. Kleine en grotere hondjes in hokken. Verkoop van vis en fruit en heel veel andere voor ons vieze dingen. Ik was blij dat ik daar weg was. Maar ja het schijnt een evenement te zijn voor de bezoekers, want zo te zien liepen ze allemaal te genieten.

Dit was voor het laatst Taipei ( Taiwan). Morgenochtend vertrekken wij naar Hong Kong. Björn vliegt morgenavond om 20.05 door naar Hangzhou en ik vlieg om 23.05 naar Amsterdam. Ik heb genoten in Taiwan. Maar de mooiste stad is toch Hong Kong. Vooral de westerse invloed spreekt mij aan. Het is een heerlijke stad om eens lekker uit je bol te gaan met winkelen. Maar je moet wel een hele dikke portemonnee hebben, want het is er behoorlijk aan de prijs.

Lieve groetjes Pieta

Reacties

Reacties

Jan

Paul, Carla vraagt of je Bobby nog wel wilt uitlaten als-ie zo'n kek regenjasje draagt. Wij zouden toch wel onze bedenkingen hebben...
Blij dat je meissie weer bijna thuis is? Ik was in elk geval de koning te rijk dat ik dinsdag die van mij weer mocht begroeten!

Rien

Lieve Pieta,
Bedankt voor de mooie reportages. Ik wens je een heel goede terugreis. en hopelijk kom je goed uitgerust aan. We spreken elkaar als je bent bijgekomen van de reis.

Ivonne

Hi Pieta (en Bjorn),

Wat een heerlijke reis maken jullie. En wat een verslag. Je kunt een boek gaan schrijven! Nog wat gemerkt van de overstromingen? Of zitten jullie daar ver vandaan? Ik wens jullie een nog een heerlijk verblijf en kijk uit naar je volgend everslag met foto´s. Geniet ervan!

Groetjes,
Ivonne

Anneke

hallo Pieta

als ik je verhalen lees ben ik toch maar blij dat we geen geur-mail hebben !
jammer hé dat het einde van je reis er bijna opzit, ik zal je mailtjes missen.
doe Björn de groetjes en voor jou goeie thuisreis,

doei,
Anneke

Ron en Mieke

hallo Pieta,
Wij wensen je een hele goede terugvlucht, Dank voor je mooie verhalen, we zullen ze missen.
Tot gauw,
groetjes, Mieke en Ron

Elly

hoi Pieta,
veel complimenten van onze kant voor al je mooie verhalen. ik heb het al eens eerder gezegd, je kan goed schrijven en\of vertellen. reisbureau lijkt me wel een optie.
bedankt ook voor je mailtje. zie je op msn, en hopelijk gauw life, knuffels van de Kochies uit Den Haag.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!