pieta54.reismee.nl

Aankomst TAIWAN –TAIPEI

Na een voorspoedige maar zeer turbulente vliegreis zijn wij aangekomen in Taiwan. Het weer was lekker van temperatuur, geen zon, maar wel droog. De koffers waren snel van de rolband gekomen en binnen het uur waren wij al gearriveerd in het Sheraton Hotel Taipei. Björn heeft weer een geweldig mooi hotel uitgezocht Wij zitten op de 12de verdieping met liften die aan de buitenkant van de eetzaal omhoog gaan. Dit gaat super snel en het geeft een mooi uitzicht naar beneden. Ik mis wel de mooie hoge gebouwen van Hong Kong. Mijn eerste indruk is dat Taiwan ook een schoon land is. Niet zo modern als Hong Kong, maar zeker moderner en schoner dan het Chinese vaste land. Het is hier overvol met scooters. Bij de kruisingen van de weg staat er geen file van auto's maar van scooters. Het is een leuk straat beeld, dat zijn wij zeker niet gewent in ons platte landje.

Vanmiddag zijn wij de stad al een beetje wezen verkennen. Als eerste hebben wij een metrokaart gekocht. Deze kaart kost 550 Taiwan dollar en er zit 100 borg op. Die krijg je weer terug als je de kaart in levert. Iedere keer als je met de metro reist, gaat er geld van je kaart af. Je betaalt exact je gereisde afstand. Kortom het is gewoon een Taiwanese OV chipkaart J

Wij zijn naar Taipei 101 geweest. Dit is het tot nu toe de een na hoogste wolkenkrabber. Het gebouw heeft 101 verdiepingen. De lift gaat in 39 seconden naar 1010 meter. Toen ik er voor stond dacht ik , nee ik ga er niet in, maar ik dacht als ik het niet doe .....ik kom hier niet meer en dan heb ik het gemist. Ik dacht oké doen!!!

Cool
Ik vond het heel eng, je oren knappen dicht, maar je bent zo boven en achteraf is het niet eng. Net onder de top zit in het midden een grote ronde in de vorm van koepel met kabels en gasdrukveren een constructie die het gebouw kan ondersteunen tijden een aardbeving of Tyfoon. Wij zijn ook nog op de looppromenade geweest. Je mocht maar naar een kant en dat was de kant waar we redelijk uit de wind stonden. Ik kan me voorstellen wat een tyfoon doet op dit grote gebouw. Ik was naar de wc geweest en ik kijk in het water van de wc pot en dat zag je zacht bewegen. Conclusie het gebouw beweegt dus wel, zo hoog boven de grond. Een raar idee. De eerste vijf etages ga je met de roltrap naar boven. De ene etage naar de andere is nog mooier gevuld met de mooiste winkels. Wederom kan onze PC hier niet aan tippen. De winkels die ik gezien heb zijn Omega, Prada Guggi, Celine ,Louis Futon, Tisot, Rolex, Bally, kortom je kijkt je ogen uit. Het zijn zoveel mooie winkels ik kan het niet meer onthouden.Wat een pracht en praal. De vijfde etage was gevuld in een grote hal met luxe restaurants en ijsbars. In het souterrain kon je wat goedkoper eten. Deze ruimte was ook helemaal gevuld met restaurants. En overal zitplaatsen. Er was van alles. Bijna alle nationaliteiten eten kon je daar eten. Van Taiwanees tot Sushi, Japans, Indisch, Spaghetti en de rest wat er tussen zit mag je zelf bedenken. Er was daar ook een ambachtelijke ijsbar. Je kon daar kiezen wat je wilde en het ijs werd op jou smaak gemaakt. De basis van het ijs is vanille, chocolade of aardbei. Het ijs werd afgewogen en op een bevroren plaat gelegd. Daar werden dan bv noten, saus, aardbeien door heen geroerd en dan in een bakje geserveerd. Het heet niet voor niks Cold Stone. Hagen Das kan niet tippen aan dit ijs. Wij hebben daar lekker zitten eten en na onze tocht naar 1010 meter een ijsje gekocht. Ik dacht, ik ga eerst naar boven en dan ijs. Andersom leek mij niet echt een geweldig plan. Maar de liftrit viel erg mee. Ik had dus wel een ijsje voor ons avontuur kunnen eten.

Wat wij morgen gaan doen gaan wij straks bekijken.

Reacties

Reacties

Carla

Nog mooier winkelcentra dan Hong Kong zie ik.
Tja en als je de 100ste verdieping in Pudong (Shanghai) hebt gehad, kan die ene verdieping er nog wel bij toch?

Elly

dapper om in die lift te stappen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
je hebt je zeker een slag in de rondte gekocht.
neem je ook iets aparts voor de baby mee.
sorry, kan het niet laten.
liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!