pieta54.reismee.nl

Hong Kong, Vertrek Carla naar Nederland

Als eerste heeft Carla vanmorgen haar koffer ingepakt en haar handbagage uitgezocht. Na het uitchecken van Carla zijn wij richting de oude tram gegaan. Dit zijn oude dubbeldekker trams die door de stad rijden. Wij zijn met deze tram naar metro station Sheung Wan gereden. Na diverse keren overstappen, zijn wij uiteindelijk aangekomen bij Tung Chung. Wij waren van plan om met de kabelbaan naar een grote Boeddha op de berg te gaan. Aangezien de wachttijd 45 minuten was en de rit ook nog eens 20 minuten zou duren, besloten wij om dit niet te doen. Wij zijn toen een groot outlet winkel centrum binnen gegaan om te shoppen. Bijna alle merken waren daar, zoals Nike, Puma, Balli, Polo, Esprit enz. enz. Na onze fruitlunch zijn wij wederom in de metro gestapt richting de haven. Hier hebben wij de boot genomen van het eiland naar het vaste land. Er was daar een lange wandel promenade met mooi uitzicht over de haven. De promenade was voorzien van tegels met handafdrukken van beroemde Chinese acteurs. Het uitzicht over de haven was mooi, zoveel boten zowel Cruise schepen als kleine oude en nieuwe boten. Alles vaart kris kras door elkaar. Het is een leuk om dit allemaal te bekijken. Vanaf de haven moesten wij weer als een speer naar het hotel om de koffer van Carla op te halen. Carla kon al inchecken bij het metro station. Nadat haar koffer was ingeleverd zijn wij weer naar de haven gegaan om naar een laser show te kijken. Deze show begon om 20.00 uur. Het was mooi, maar wij hadden ons er meer van voorgesteld. Nu snel weer de metro in en richting het vliegveld. Wij hebben gezellig nog met z'n drieën wat gedronken en nadat Carla door de douane was zijn wij weer richting hotel gegaan. Inmiddels is het nu alweer weer 0.45 uur en de hoogste tijd om ons bed op te zoeken. Carla zit alweer 1 ½ uur in het vliegtuig. Deze dag is weer omgevlogen, nee deze 2 weken zijn super snel omgevlogen. Zo sta je nog op Bussum-Zuid en nu zit Carla alweer in het vliegtuig. Het was een geweldige tijd die wij gehad hebben, zowel samen als met de dagen dat Björn erbij was. Björn en ik gaan morgen Hong Kong nog een keer onveilig maken en woensdag 6 oktober richting Taiwan .

Carla

Mijn terugreis verliep voorspoedig. Nu zit ik aan deze kant jullie reisverhalen te volgen, beetje gek, dat wel. Pieta, neem ruim de tijd om naar je gate te gaan in Hong Kong. Het is een eindje lopen en je moet tussendoor ook nog met een bus, tenminste dat gold voor mij. Geniet nog maar lekker van je dagen.