pieta54.reismee.nl

Stads wandeling Guilin en aankomst Hong Kong

Na een kort nachtje en uitchecken zijn wij zonder ontbijt de stad ingegaan voor een laatste wandeling door Guilin. Wij hebben langs het meer gewandeld en kwamen tijdens onze wandeling in een leuk café. Het was schoon en fris en de ontbijtkaart was gericht op toeristen en geheel in het Engels geschreven. Het personeel sprak ook goed Engels en het was er heel gezellig. Na het ontbijt zijn wij gaan wandelen en shoppen en nog wat foto's maken aan het meer. Toen wij weer bij het hotel aankwamen stond de taxi chauffeur al op ons te wachten. Alleen de koffers nog in de taxi en alweer opweg naar het vliegveld. Het was vrij rustig op de weg. Binnen 45 minuten stonden wij al weer op Guilin airport. En wonder boven wonder vertrokken wij ook nog op tijd. Om 19.00 uur waren wij alweer geland in Hong Kong. Björn had in het vliegtuig al metrokaarten gekocht. Hiermee kunnen wij in iedere metro stappen en de transfer van en naar het vliegveld zijn inbegrepen. Wij waren al om 21.00 uur in het hotel. Dit liep allemaal weer als een zonnetje. Nadat wij de koffers in onze hotelkamer gezet hadden zijn wij wederom in de taxi gesprongen richting The Peak. Dit is een tandradbaan. The Ultmate Peak Experience is een van de oudste van de wereld (120 Jaar). Wij zijn met deze tram naar 396 meter boven de zee spiegel gegaan. Boven gekomen kwamen wij in een groot gebouw met heel veel winkels en restaurantjes. Wij zijn gelijk door gegaan naar het dak terras . Wat een ongelooflijk mooi uitzicht hadden over de haven en het vaste land van Hong kong. Zoveel lichtjes en die waanzinnige hoge flat gebouwen. Je weet gewoon niet waar je kijken moet. Heel indrukwekkend. Na het maken van diverse foto's zijn wij een aantal verdiepingen naar beneden gegaan en in een restaurant bij het raam met heel mooi uitzicht alsnog aan ons diner begonnen. Het was echt genieten om zo te eten. Al met al was het weer een late avond. Wij waren om 12.15 uur weer terug in ons hotel.