pieta54.reismee.nl

Bell Tower, Drum Tower, Shopping Mall

Vanmorgen als eerste de koffers ingepakt en na het ontbijt vertrokken richting de stad om een bezoek te brengen aan Bell Tower. Dit gebouw heeft een hele grote Bel bij de ingang staan en binnen er zijn er diverse oude meubels maar voor al veel bellen. Om 11.30 kregen wij een leuke show voor geschoteld, met de bellen en andere Chinese instrumenten. Erg leuk om te zien . Daarna zijn wij nog rond gebouw gelopen om foto's te maken van het drukke verkeer. Na afloop zijn wij weer uit het gebouw gegaan om via een tunnel onder de grote rotonde door te lopen richting de Drum Tower. Er stonden daar aan de voorkant heel kleine en groter drums opgesteld en binnen was het ook weer pracht en praal. De voorstelling met de Drums was te laat voor ons, jammer. Na deze 2 bezichtigingen zijn wij lekker bij Starbucks aan de koffie gedaan. Wij hebben ook nog een bezoek gebracht aan een van de grootste shopping mall van de stad. Voor de ingang veel stromend water en draken en de achterkant van het gebouw is hoger. Dit is een Chinees bijgeloof. Water en vooral stromend water staan voor rijkdom. De draken bewaken de ingang en de hoogte aan de achterkant is het symbool van de bergen. Dit was dan Xian. Wij zijn terug gelopen naar het hotel om onze koffers bij de conciërge op te halen en zijn lopend naar de bus gegaan. Een wandeling van een ½ uur. Moet kunnen we lopen toch niet zoveel hier. De bus bracht ons naar het vliegveld en met een kwartier vertraging zijn wij geland in Guilin. Björn stond ons daar al weer op te wachten met de chauffeur van het hotel. Super verbinding weer. Het volgende verhaal gaat over de belevenissen uit Guilin.

Pieta

wilma

ha die Pieta,

wat een verhalen kun jij toch maken.
heel erg leuk hoor om je te volgen en bij
te blijven met je verhalen.

dikke kus Wilma.

Ron en Mieke

Zoals jij schrijft, zien wij onze reis naar China weer voor ogen.
We hebben het in Nederland nog niet zo slecht. Dat zie je pas als je reist. En dan de chauffeurs van de bussen! Je bent altijd weer blij als je weer heelhuids aankomt. De normen liggen veel en veel lager. Heel veel groetjes, Ron en Mieke