pieta54.reismee.nl

Aankomst Beijing en bezoek Verboden Stad

Zoals bekend zijn wij gisteravond vertrokken uit Hangzhou met de nachttrein richting Beijing.Wij hebben een voorspoedige reis gehad tot Beijing, maar toen wij verder wilden reizen met de metro werd dit wat minder. Bij aankomst op het station werden we gelijk besprongen door een Chinese man, die onze koffer al uit de trein haalde. Die hebben we even duidelijk gemaakt dat wij alles zelf kunnen. Beneden aangekomen bij het metro station was het echt giga druk. Ik heb nog nooit zoveel mensen samen gezien in een dergelijke kleine ruimte. We werden echt de trein ingeduwd. Dit werd ons een beetje teveel en wij hebben 2 metro's laten gaan, maar de volgende was ook weer vol, toen toch maar de sprong gewaagd, we werden bijna plat gedrukt. Na 3 haltes moesten wij overstappen. Wij liepen een gang in en daar was het echt vol met Chinese en die schuifelde stapje voor stapje naar het andere perron. Dood eng en gevaarlijk. Wij zijn zo omgedraaid en naar boven gegaan en de buitenlucht opgezocht. Dan maar 1 uur wachten tot de spits voorbij is. Direct tegenover de metro was een lokaal koffie tentje. Daar lekker aan de koffie gezeten en ontbijt genomen. Inmiddels was de spits voorbij. Wij weer naar beneden, kofffers weer door de scan en de metro in naar het Hotel. Bjorn had weer een klasse hotel voor ons geboekt direct naast de ingang van de metro. Het Novotel 1ste klas kamer op de 11de verdieping met incheck op de 12de verdieping, dus niet in de rijstaan beneden bij de balie maar als koninginnen ontvangen. Wij hebben een lounge ook op de 12de verdieping en gaan daar ook ontbijten. Dit is echt giga lux hoor en de kamer is ook super groot en mooi.

Na de incheck zijn wij direct weer op pad gegaan naar de metro om de Verboden stad te bezoeken.

Jeetje, wat is dat groot en mooi, zoveel oude gebouwen en wandelpaden en tuinen, wederom kom je ogen tekort. Na een 5 uur hadden wij wel het meeste gezien en zeer vermoeide benen. Wij hebben de uitgang gezocht en wederom naar de metro gelopen. Dit was ook nog een beste tippel. Aangekomen in het hotel hebben wij maar gelijk een reservering gemaakt voor het avond buffet en r heerlijk zitten eten met lekkere toetjes en koffie na. Nu zitten wij uit te buiken met de benen omhoog om wederom energie op te doen voor morgen. De gids komt ons morgen om 8.40 halen voor een tocht naar de Chinese muur.

Pieta

Ron en Mieke

Wat een druk programma, maar wel indrukwekkend, niet? Zijn benieuwd of je de moeilijke kant van de muur doet of de makkelijke kant. Wij hebben indertijd voor de makkelijke kant gekozen en zijn niet meer dan 100 m omhoog gegaan vanwege de hitte (meer dan 50 graden celcius).

wil hopman

wat is momenteel de temperatuur en zijn jullie niet de 'langste' mensen?

Ingrid

Gaaf hoor, prachtig wat jullie allemaal meemaken, zien horen enz. (die metro vond ik in Parijs al niets, ook gewacht tot de hoos voorbij was.)
Ik ben alweer benieuwd naar jullie volgend avontuur.
Veel genieten nog!
Gr. Ingrid

Ellyy

het wordt de reis van je leven Pieta! ik zou ook wel graag in de verboden stad rond willen zwerven. lijkt me gaaf al die geschiedenis van eeuwen oud. ik mag toch hopen dat het opgenomen is in het Werelderfgoed.

ga zo door met schrijven het is erg leuk>