pieta54.reismee.nl

Hangzhou, West Lake en theevelden

Na een hele korte nacht zijn wij om 9.30 met de taxi naar een hotel gegaan.

Björn heeft dit hotel geboekt om de koffers te stallen tegenover het station. Dit was een super oplossing. Alleen het inchecken was voor ons een hele happening. Björn begon eerst in het Engels met zijn incheck procedure, maar op een gegeven moment ging hij over in het Chinees. Het werd een heen en weer geschreeuw over de borg, dat willen jullie niet weten. In het heets van de strijd kwam er een Chinees binnen, de oude baas stond met zijn mond open te kijken en hij wist niet wat hij beleefde, zo'n grote blonde man die zo waanzinnig in het Chinees staat te bekvechten over de borg. Carla en ik hebben gaar gelegen. Na dit gedoe toch de koffers naar 10 hoog en op pad gegaan met de taxi naar het West Lake om bij Starbucks te ontbijten. De koffie smaakte goed, dit was pas mijn 2de bakkie in al die tijd dat ik in China ben. Na het ontbijt zijn wij langs het meer gaan lopen, een waanzinnig mooi gezicht. Heel veel bootjes, grote vissen, bruggetjes enz. Bij een grote stijger zijn wij op een houten boot gestapt om naar een eiland in het midden van het meer te varen. Mooie waterplanten gezien. Toen wij weer op het vaste land waren hebben wij de bus genomen de bergen in. Om de theetafels te bekijken. Daar rond gelopen en foto's gemaakt en als afsluiting van deze bergtrip bij lokale bewoners thee gedronken. Tijdens het naar de wc gaan zag ik schildpadden in de wasbak zitten. Volgens Carla komen die beesten er alleen maar uit om opgegeten te worden, bah moet er niet aan denken. Iets viel mij op tijdens de bus rit naar boven ...ja ja de eerste wielrenners! Met mooie racefietsen en mountainbikes. Orbea, Giant en dezelfde mountainbike als Paul, alleen met vering. Ze weten wel wat kwaliteit is, neem aan dat dit geen kopieën waren. Zelfs de kleding die de berijders aanhadden zag er mooi en verzorgd uit. Ik heb zelfs het tenue van HTC gezien. Na de thee zijn wij terug gegaan naar de stad, wederom een mooie rit. Halverwege zijn wij uit de bus gestapt om over de lokale markt te lopen en rond te kijken wat er verkocht wordt. Waanzinnig wat een eten en wat een vieze dingen, koekjes met een klont vet erin, gedroogd vlees, rozijnen, dadels en allerlei zoeten dingen en grote gamba's en vissen liggen daar gewoon de hele dag in de warmte en het wordt gekocht en opgegeten. Wij zijn ook in een souvenirwinkel geweest. Ik heb nog nooit zoveel troep bij elkaar gezien. Nadat wij alles gezien hadden zijn wij weer richting hotel gegaan om nog een lekkere douche te nemen en daarna snel een hap. Koffers weer opgehaald en dit keer ging het uitchecken sneller dan de incheck.

Dit was dus Hangzhou.

Naar de trein die ons naar Beijing brengt. Na de nodige tassen en koffers controle mochten wij met Björn in de vip lounge zitten omdat Björn een goldkaart heeft. Wij mochten daar ook van profiteren. Björn heeft ons op de trein gezet en is huiswaarts gegaan. Vanaf nu moeten wij alles zelf regelen. Het was geweldig wat Björn voor ons gedaan heeft. Wij hebben zoveel gezien, dat hadden wij zelf nooit voor elkaar gekregen in deze korte tijd.

Björn bedankt het was echt klasse wat je voor ons gedaan hebt en het was super gezellig.

Tot de volgende keer uit Beijing.

Pieta

wilma

Pieta wat zal jij trots zijn op je zoon (de zakenman) met dat onderhandelen in het chinees en goed voor jullie opkomt. toppie hoor.
Wilma.

Lisette

Hoi meiden, zo te zien gaat alles heel gezellig en hebben jullie het goed naar jullie zin , geweldig hoor.
Probeer zo veel mogelijk te zien en te fotograferen maar rust ook een beetje uit aub. we wachten wel op een gezellige avond als je weer thuis bent voor de fotovoorstelling. veel liefs van ons en gr. aan bjorn

Elly

Ik ben het helemaal eens met Lisette, neem ook wat rust Pieta, al zal dat moeilijk zijn in zo'"n prachtig land.
we moeten het nog even over de laarsjes hebben, maar daar stuur ik een mail over. En ik heb een verrassing voor je, dat wil je niet weten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kusjes jan en elly