pieta54.reismee.nl

Shanghai, World Financial Centre 474 meter hoog en stadstour.

Na een heerlijke nacht slapen en een goed ontbijt zijn wij de stad ingegaan. Wij hebben een mooie wandeltocht gehad langs diverse winkeltjes en marktjes waar Björn waanzinnig aan het afdingen is geweest. Geweldig om te zien. Hij begint in het Engels en tijdens de onderhandelingen gaat hij in het Chinees over ...en ja hoor het lukte hem weer om 2 statieven voor de camera's te kopen met 65% korting. Björn, zei...let op nu wordt ze boos en dan lopen wij weg. Dan krijgen we toch de korting. Jeetje wat een spel.

Hierna zijn wij doorgelopen naar de rivier waar een mooie tunnel onder gemaakt is. Daar ging je in een soort wagonnetje en die bracht ons naar de overkant. Tijdens het rijden kregen wij een lichtshow erg mooi.

Daarna begonnen wij aan ons toetje, niet te geloven met 3 liften naar 474 meter hoogte. Wat een uitzicht. Ik had het gevoel dat het gebouw een beetje heen en weer ging.

Vandaar zijn wij3 verdiepingen lagerop 439 meter gaan lunchen, met hetzelfde geweldige uitzicht. Zo mooi , ik kan dit eigenlijk niet verwoorden, ik zou zeggen ga zelf kijken het is geweldig. Shanghai heeft mij een indrukwekkend beeld gegeven, schoon, druk.

En nu zitten we in de TGV van Shanghai naar Hangzhou. Dit is de woonplaats van Björn.

Tot de volgende keer.

Pieta

ingrid

Super Pieta,
valt toch allemaal wel mee, ik geniet mee op afstand door je verhalen, eten zag er lekker.
Geniet ze en groetjes ook aan Carla
ps. na 2 zomerse dagen komt het weer eens met bakken tegelijk uit de lucht, hopelijk bij jullie beter weer.

Mieke en Ron

Wat een leuke verhalen. Wij zijn in China geweest en herkennen er veel van. Alleen was er toen nog geen tunnel onder de rivier in Shanghai. We wensen je nog veel meer reisplezier.