pieta54.reismee.nl

Shanghai, World Expo

Na het inchecken in ons hotel, zijn wij direct weer richting de metro gegaan om naar de Wereld Expo te gaan.

Na diverse trek en duw partijen in de metro zijn wij heel aangekomen bij de Wereld Expo. Er waren deze dag al 46.000 bezoekers geweest. Toen wij daar binnen kwamen wisten wij niet wat wij zagen... er reden zelfs elektrische bussen die stampvol met bezoekers zaten, je werd er gewoon ingeduwd. Niet normaal meer hoor. En wat is het mooi, al die gebouwen van al die landen je kunt het niet verwoorden je moet het gewoon zelf gezien hebben.

En ja hoor op een gegeven moment roept er een Chinees keihard heeeeeeeeeeeee Björn, en Björn kijkt om, blijkt het een leverancier van zijn werk te zijn. Daar staan wij dan Carla en ik naar te kijken en het is niet te geloven hoe snel die twee mannen met elkaar Chinees staan te praten. Björn vertelde wie wij waren en toen moesten wij gelijk met zijn allen op de foto. Dit was een leuke ervaring om mee te maken.

Wij zijn nu weer terug in ons hotel en gaan morgen met Björn de stad verder verkennen en morgenavond naar Hangzhou, dit is de plaats waar Björn woont.

Lieve groetjes Pieta en natuurlijk ook van Carla en Björn.

Tot het volgende verhaal.

De controle is giga streng hier, je jas moet uit je tas, fototoestel, rugzak en je wordt van top tot teen gefouilleerd voor je naar binnen mag bij de Wereld Expo, maar ook in de metro is de controle zo zwaar, al rugtassen moeten door de scan anders kom je er niet in.

Elly

het is inderdaad gigantisch.
Bjorn is duidelijk blij dat je erbent.
jullie zijn een leuk stel met zun 3tjes. hebben jullie niet veel bekijks met die blonde haren, of is dat inmiddels gewoon in China/ lees morgen verder, ga bedje toe.
liefs Elly

wilma

Geweldig al die ervaringen, maar laat je niet op je kop zitten en duw terug hoor.
groetjes ook voor carla en bjórn.